Förnyelse varje år med nyskapande ritual

Hur skapar vi en upplevelse som lockar besökare att återkomma för att uppleva något nytt? För Sankt Jörgen Park tog vi fram konceptet Årets sparitual.

Utmaning

Hur kan vi locka besökare att komma tillbaka till samma spa år efter år? När utbudet av ständigt nya upplevelser växer hela tiden behöver även ett spa hitta sätt att förnya sig (utan att behöva bygga om stup i kvarten).

Insikt

Även om miljön på spaet är sig lik kan upplevelsen varieras nästa i det oändliga – med olika behandlingar, dofter och teman som eggar fantasin.

Lösning

Konceptet Årets sparitual skapar en ny upplevelse varje år. Ett nytt tema blir inspirationen för en serie utvalda produkter med en egen doftprofil. Temats mönster tar plats både i förpackningsdesignen och i spaets entré liksom i annonser och annan kommunikation.

Resultat

Sankt Jörgen Parks sparitualer har blivit ett stående inslag som fortsätter att väcka intresse och locka besökare.

Kund
Sankt Jörgen Park
Bransch
Hotell & spa
Grundat
2008
Plats
Göteborg, Sverige

Sankt Jörgen Park är en unik anläggning i Göteborgsområdet. Här hittar du hotell, konferenslokaler, restauranger, golfbana och sportklubb med gym såväl som ett spa.

Vi levererade

  • Mönsterdesign
  • Förpackningsdesign

Share