Kaxig attityd får studentbostäder att sticka ut från mängden

Studentbostädernas kloka egenskaper och smarta fördelar presenteras med en tydlig egen röst och en stor portion attityd. Så skapar vi attraktionskraft och får fler studenter att ställa sig i bostadskö.

Utmaning

ByggVesta har utvecklat ett koncept för studentbostäder, Live to Grow by ByggVesta, som är långt ifrån vanliga korridorsboenden. Här finns hög boendestandard och satsningar på att skapa en miljö som ger de bästa förutsättningarna för goda studieresultat. Hur kan vi göra det spännande för studenter och få fler att ställa sig i kö?

Insikt

De intellektuella skälen till att välja ett studentboende som skapar bra studieförutsättningar kan vara hur gedigna som helst – och vi ska berätta om dem – men för att få det att kännas spännande krävs en rejäl dos attityd.

Lösning

Vi utvecklade ett nytt kommunikationskoncept för Live to Grow, som tar form på den nyutvecklade webbplatsen livetogrow.se. En tydlig tonalitet – självsäker, ung och lekfull – ger karaktär åt alla de goda argumenten för att söka bostad i ett Live to Grow-hus.

Resultat

Webbplatsen livetogrow.se introducerar fördelarna med Live to Grow, presenterar de olika studentboendena och gör det enkelt att ställa sig i ByggVestas bostadskö. Identitetsstarka copy-lösningar är bärande för kommunikationen.

Kund
ByggVesta
Bransch
Hyresfastigheter
Grundat
1951
Plats
Stockholm, Sverige

Sedan början av 2000-talet utvecklar ByggVesta gröna hyresrätter och studentlägenheter för egen förvaltning. Idag har bolaget cirka 2600 lägenheter i svenska storstäder och en tillväxttakt på cirka 600 lägenheter om året.

Vi levererade

  • Kommunikationskoncept
  • Webbplats

Share