Förenklar smarta betalningar över hela världen

Gemalto är en världsledande aktör inom digital säkerhet med tjänster som gör betalningar smartare och säkrare för människor över hela världen. Brandwork levererar både strategisk rådgivning och kampanjer som stöttar Gemaltos mål att hjälpa banker, handlare, kreditkortsföretag och konsumenter att enkelt gå över till mobila eller kontaktlösa betalningar.

Utmaning

Det finns ingen one-size-lösning som passar alla världens marknader med så olika grad av teknisk mognad. I USA pågår fortfarande övergången till chip-kort, i Australien är kontaktlösa betalningar det vanligaste betalsättet och i Sverige har användandet av mobila betaltjänster som Swish skjutit i höjden. Det var utgångspunkten när Gemalto vände sig till Brandwork med uppdraget att få banker, finansiella institutioner, kreditkortsföretag och konsumenter att förstå hur smidigt det kan vara med mobila eller kontaktlösa betalningssätt.

Insikt

Det viktigaste är att visa hur nya betalsätt förbättrar kundupplevelsen. Beslutsfattarna på banker, kreditkortsinstitut och i handeln behöver få möjlighet att se och känna hur kontaktlösa och mobila betalsätt förbättrar deras kunders liv (eller åtminstone deras shoppingtur). Först därefter kommer ett stabilt business case baserat på en djupgående analys.

Lösning

I ett omni-channel-upplägg lyfter vi olika teman, till exempel kontaktlösa betalningar eller wearables: smarta accessoarer med betalfunktion som armband, ringar och stickers. Varje tema kommuniceras genom en webbsida, blogginlägg, mejlkampanjer och eventnärvaro. Twitter och LinkedIn bidrar till att locka trafik. Fördjupande innehåll läggs upp löpande för att locka till återbesök på webben och samla in kontaktinformation.

Resultat

Med fokus på kundens upplevelse och med ett gediget business case som stöd hjälper vi Gemalto att positionera sig som en nyckelspelare för kontaktlösa och mobila betalningar. Samarbetspartners som banker, finansiella institutioner och kreditkortsföretag vet att de kan lita på Gemalto för att våga byta till nya betalningsmetoder. I slutänden får fler konsumenter världen över säkrare och smartare sätt att betala på.

För att kunna introducera kontaktlösa kort i större skala på den amerikanska marknaden, måste både banker och konsumenter få veta mer om hur kontaktlösa betalningar fungerar. Vi skapade en plattform för redaktionellt innehåll som låter Gemalto bli referens för kontaktlösa betalningar i USA.

Vi driver trafik från sociala medier till kampanjwebben genom att visa hur enkelt det är att betala kontaktlöst: lika lätt som att svajpa, trycka på en knapp eller vrida ett reglage.

Illustrationer, animationer och bilder förklarar allt från användarupplevelse och vanliga missuppfattningar till värdeerbjudande och affärsmässiga fördelar.

Dynamisk CVV/CVC ersätter den statiska säkerhetskoden på baksidan av ett bankkort med en dynamisk kod. Vi visar på nya möjligheter i animationer, en serie mockumentärer och en story-driven webbplats.

Kund
Gemalto
Bransch
Digital säkerhet
Grundat
2006
Plats
Huvudkontor i Amsterdam

Gemalto är en världsledande aktör inom digital säkerhet. De har 15 000 anställda i 48 länder och levererar programvara, plattformar och tjänster till regeringar och världsledande företag.

Vi levererade

  • Kampanjstrategi
  • Kampanjkoncept
  • Kampanj-webb
  • Kampanj-filmer
  • Mejl-, Twitter- och LinkedIn-kampanjer
  • Eventmaterial
  • Infographics
  • Whitepapers & broschyrer

Share