Uppkopplade prylar löser många problem. Men inte riktigt alla.

Brandwork stöttar världsledande Gemalto med allt från strategisk rådgivning till kampanjer för produkter, tjänster och lösningar inom IoT. Vi hjälper Gemalto att visa hur Internet of Things potential kan förverkligas tack vare on-demand connectivity och e-simkort.

Utmaning

Internet of Things är högaktuellt och i centrum för uppmärksamheten står futuristiska, högteknologiska produkter, smarta hem och maskininlärning. Hur kan små teknikprodukter som inbyggda simkort få uppmärksamhet och bli intressanta för en större publik i den kontexten?

Insikt

Internet of Things för såväl uppkopplade konsumentprodukter som maskin till maskin-kommunikation kräver flexibla, mobila uppkopplingar och lättskötta abonnemang. Vad som gör On-demand connectivity via e-simkort både intressant och aktuellt är hur det möjliggör en lång rad IoT-produkter och -tjänster.

Lösning

Vår ”Turning things on”-kampanj visar hur Gemaltos e-simkortsteknik och system för abonnemangstjänster möjliggör integration av uppkopplad teknik i vardagen. Via intresseväckare i flera kanaler (Twitter, LinkedIn, e-post, YouTube och event) drev vi trafik till en kampanjwebb där fördjupande innehåll skapar mervärden för läsaren.

Resultat

Kampanjen sätter Gemalto mitt i samtalet om Internet of Things, om fördelarna det kan ge både enskilda individer och olika branscher och vad som krävs för att dess löften ska infrias.

Kund
Gemalto
Bransch
Digital säkerhet
Grundat
2006
Plats
Huvudkontor i Amsterdam

Gemalto är en världsledande aktör inom digital säkerhet. De har 14 000 anställda i 49 länder och levererar programvara, plattformar och tjänster till regeringar och världsledande företag.

Vi levererade

  • Kampanjstrategi
  • Kampanjwebb
  • Animationer
  • Kampanjfilmer
  • Kampanj i sociala medier
  • Eventmaterial
  • E-bok

Share