Strategiskt partnerskap driver förändring

I mer än tio år har Brandwork hjälpt ByggVesta med varumärkesarbete, strategisk rådgivning och löpande kommunikation med alla sorters intressenter. ByggVestas resa går från teknisk innovation till allt större samhällsansvar.

Utmaning

Flera år efter att vi hjälpt ByggVesta positionera sig som en marknadsledare inom bostäder med extremt låg energiförbrukning var det dags att ta sig an nya utmaningar. I byggboomen som råder är konkurrensen om både personal och mark tuffare än någonsin. Tack vare lyckat tidigare arbete finns också ett större behov att kommunicera med såväl städer och partners som med hyresgäster.

Insikt

Att få hyresgäster som trivs i sina gröna hyresrätter handlar mycket om att matcha rätt – att hitta kunder som prioriterar de värden som huset är byggt med. Detsamma gäller när man ska hitta ny, kompetent personal och nya partners. Städer och kommuner letar efter bostadsutvecklare som delar visionen för hållbar utveckling.

Lösning

Genom ett antal workshops med alla medarbetare och ledningen på ByggVesta identifierade vi vad som skiljer företaget från konkurrenterna. I de värderingar som kännetecknar ByggVestas dagliga arbete identifierade vi basen för den uppdaterade identiteten och en ny kommunikationsplattform.

Resultat

En uppdaterad, färgrikare och mer lekfull identitet tillsammans med unika foton gör det enklare att nå nya kundgrupper. De gemensamma värderingarna samlades i en inspirerande medarbetarfolder och i posters som hjälper de anställda på ByggVesta att berätta samma historia om vad företaget vill: att förändra världen genom sina hus. Kundnöjdheten har ökat och ByggVesta fortsätter vinna markanvisningar och hitta kompetenta partners för nya projekt.

Marit Appelgren, VD på ByggVesta Fastighetsförvaltning AB

Vi vill locka nya hyresgäster genom att visualisera levande, färgrika och dynamiska hem där alla kan trivas. Vårt genuina kundperspektiv och långsiktiga tänkande tror vi är våra viktigaste framgångsfaktorer. Brandwork har varit en självklar partner i vårt arbete med att få med hela vår organisation mot ett nytt värderingsdrivet arbetssätt som ger mervärden till våra hyresgäster, medarbetare, ägare och samhället i stort – och i att göra våra värderingar synliga i allt vi gör.

Kund
ByggVesta
Bransch
Hyresfastigheter
Grundat
1951
Plats
Huvudkontor i Stockholm

Sedan början av 2000-talet utvecklar ByggVesta gröna hyresrätter för egen förvaltning. Idag har bolaget över 1900 lägenheter i svenska storstäder och en tillväxttakt på cirka 600 lägenheter om året.

Vi levererade

  • Varumärkesidentitet
  • Kommunikationsstrategi
  • Digital design
  • Webbplats
  • Grafisk design
  • Illustrationer
  • PR
  • Fotografi
  • Copy

Share